Pascale Bodet is a French director of documentaries and fiction movies. Her interest is primarily in comedy and she seeks to achieve a certain comedic tone in each and every movie she makes. A first retrospective of all her films was organized in Argentina in 2022 at BAFICI. A partial retrospective was held at Punto di Vista in March 2023.