The work of the Brazilian-Algerian film director, screenwriter and visual artist has already been presented several times at the Berlinale. His feature film Praia do futuro was selected for the Competition; his documentary Zentralflughafen THF screened in Panorama and won the Amnesty International Film Award; Nardjes A. was also presented in Panorama. In 2022, he was a member of the festival’s International Jury. Taking an eclectic and deeply personal approach, his work explores themes of queer identity, diasporic belonging and historical memory.