The director was born in Vienna and worked for 17 years as a casting director, including for Jessica Hausner, Ulrich Seidl and Michael Haneke. His debut film Michael was presented in the Perspektive Deutsches Kino section of the Berlinale and screened in competition at Cannes; Angelo premiered at Toronto. He also works as an actor and teaches directing, including at the Filmakademie Baden-Württemberg.