The work of the Dominican filmmaker explores queer experience, transgenerational trauma and sociopolitical oppression. Her first feature-length documentary, Lo que se hereda, premiered at the True/False Film Fest in Columbia, Missouri while her second, Ramona, premiered in the Berlinale Generation section and won the SIGNIS Award and Best Documentary at Cinélatino in Toulouse. No Salgas is her debut feature-length fiction film.