Marie Wilke was born in Berlin, studied at the ZeLIG School for Documentary, Television and New Media in Bolzano (Italy) and completed a degree in experimental media design at the University of the Arts Berlin. Since 2000 she has worked as a writer, director and editor of documentaries. She has screened her films at international film festivals and won prizes including the German Film Critic’s Award and the Carte Blanche prize of North Rhine-Westphalia. She also lectures on directing and content development at various film schools and institutes.