Born in Mexico City. The director’s debut film, Temporada de patos, screened at the Cannes Film Festival and won several awards. His next, Lake Tahoe, premiered in the Berlinale Competition where it won the Alfred Bauer Prize and the FIPRESCI Prize. Club Sandwich premiered at Toronto and won the Golden Shell at San Sebastián. He was a member of the Best First Feature Award Jury at the 2015 Berlinale. In 2025, he returned to the Berlinale with his fourth feature film, Olmo.