The Chilean filmmaker studied film at the Universidad del Desarrollo. His work explores politically and historically charged spaces, dissident identities and contemporary social issues. He was the executive producer of Las marcas de mi piel, a short documentary. Matapanki is his directorial debut; the film premiered at FICValdivia.