The documentary filmmaker focuses her work on issues surrounding gender and society. Her most recent documentary, Incompatível com a Vida, reflects on neonatal loss, abortion and mourning and won Best Documentary at the É Tudo Verdade film festival. Espero tua (re)volta, which follows the political awakening of three school pupils, premiered in the Generation section of the Berlinale where it won the Amnesty International Film Award before going on to screen at over 120 other festivals. A Fabulosa Máquina do Tempo is her fifth feature film.