Regarded as one of America’s most influential documentary filmmakers, the director has also made a name for himself as an editor and producer. His films have garnered a host of accolades including Peabody and Emmy awards and an Oscar nomination. In recognition of his contribution to documentary cinema, the International Documentary Association presented him with its prestigious Career Achievement Award in 2020.