Heike (59) works as a customer service manager at a cleaning company, mediating daily between clients, company management and cleaning staff. Her firm is having problems with an important subcontractor because Heike tried to poach one of his unofficial workers, contrary to regulations. The subcontractor is now threatening to stop his support unless Heike secures more hours and revenue for him. To meet his demands, she must dismiss one of her own employees – a colleague who is highly valued by her friend, Taja. Heike finds herself increasingly caught between her responsibility for her own employees and the conditions of the low-wage sector.
The director studied performing arts in Hildesheim and Madrid, followed by film directing with a focus on documentary in Munich and Mexico City. His documentary Nomades du nucléaire premiered at the 2023 Berlinale and won the German Short Film Award in the medium-length category. He also works as a media educator on intercultural film projects. Ich verstehe Ihren Unmut is his debut feature film.