Most families have relatives who have been blotted out of their history, and these gaps also point to the motives behind these omissions. “The most beautiful man in the world” left behind just 25 photographs after his death. His nephew Paolo deliberately steps out of the family’s historiography to let the AI tool Google Vision API interpret the images of his uncle Michele. Criteria like class, education, etcetera now identify the beautiful, deceased man as a potential consumer. When Paolo shows his mother the photos of Michele, she reorganises them in line with her memories. Paolo’s questions to his mother shed light on the 1980s and 1990s, when drugs and AIDS shook Italy. Speculative narrative fragments critically balance each other out. Michele is brought back into the family fold and becomes visible as a figure of contemporary history.