Born in Grieskirchen, Austria in 1976, he studied experimental visual design at the University of Art and Industrial Design in Linz, where he has also taught since 2009. His films have screened at festivals including Cannes, Venice and Sundance. Vintage Print was selected for Berlinale Shorts in 2016. In 2018, he received the Austrian Art Prize in the film category. He lives and works in Vienna and Heiligenberg.