Johann Lurf studied at the Academy of Fine Arts Vienna, completed an Erasmus semester at the Slade School of Fine Art in London and received his diploma with Harun Farocki in 2009. He was a recipient of the MAK-Schindler scholarship in Los Angeles (2011), Artist in Residence at SAIC Chicago (2015) as well as in Tokyo and Rotterdam (2016) and in Israel (2019), and was awarded a scholarship by the Academy of Arts Berlin. From 2021 to 2024 he was part of the PEEK project at the Academy of Fine Arts Vienna. Lurf’s works have received numerous awards and have been shown in exhibitions, cinematheques and festivals.