Liz Sargent’s intimate debut drama examines the shifting demands placed on a uniquely vulnerable family in a Florida suburb. The film exposes the indignities of the American healthcare system and the structural challenges faced by disabled people and their families. It also gently and imaginatively traces Anna’s path to finding independence and a connection to a community of chosen family. By turns quietly devastating and bracingly optimistic, Take Me Home confronts us with an impossible situation, while holding out hope for Anna’s future.
The Korean-American filmmaker was herself adopted as a child. Her short film Take Me Home, on which her debut feature is based, premiered at Sundance in 2023 and won the Grand Jury Prize at the American Cinematheque’s PROOF Film Festival. It was also presented at the White House as part of the 25th anniversary of the Olmstead Act which legislated against discrimination of people with disabilities.