On the colonial frontier of 1930s Australia, two swaggering outlaws roll into a mining town and unleash a wave of cruelty, leading two siblings to break free from their white masters who have forced them to work as child labourers in the mines. The children escape and set off across the desert “sweet country” of central Australia, in search of safety and a way home. Set in the same universe as Thornton’s multi award-winning film Sweet Country from 2017, Wolfram features standout performances from Deborah Mailman and its young actors, playing siblings who must rely on each other as they search for the truth about themselves and their family, escape a nightmare and make unexpected connections on their way to freedom. An outback Western but also a historical drama about survival, reckoning, resilience and love.