In October 1985, Santa Ana, California was shaken by a brazen act of political violence: Palestinian American Alex Odeh, a beloved teacher and community leader, was killed by a tripwire bomb planted in his office. Despite having identified suspects, the police made no arrests and the case went cold. Who Killed Alex Odeh? reopens the mystery, tracking the work of an Israeli journalist who, decades later, takes up the investigation. New leads emerge, long-buried records come to light and the forces behind a political assassination are finally uncovered. The case exposes a trail of unanswered questions that have international implications.
The director is an associate professor in residence at Northwestern University in Qatar. An experienced researcher on Arab American history and Middle East politics, he is currently working on a book about the murder of Alex Odeh.