History revisited: faces, gestures, postures. In <em class="film">Love Your Nails!</em>, gender roles are reversed – men become women, women become men – and all of a sudden, the archive seems strangely fluid. Long, artificial nails gleam as a stylistic device, a joke, a commentary. Narges Kalhor does not use AI to make history more “realistic”, but to recode it: what is left of a shot when its social code is reversed? Which meanings vanish, which ones hit you in the eye? Between glamour, stigma and work, the film offers a glimpse into gender and class, visibility and status. Here, AI becomes a means of alienation that can sharpen criticism – and at the same time a levelling machine that transforms differences into superficialities. It is precisely this ambivalence that makes the film so compelling.