Santiago, Chile, September 11, 1973. As the military coup unfolds across the country, Captain Jorge Silva – the former head of Air Force Intelligence – receives an order that will change his life forever: he is to transform the Air Force Academy where he currently trains young cadets into a centre for detention and torture. Convinced that the horror will be short lived, Silva tries to stay on the sidelines. But the arrival of Colonel Jahn – an old rival who is returning with unchecked power and unfinished business – forces Silva to confront not only his past but also his deepest beliefs. As trucks begin to fill the hangar with prisoners and the exercise of power grows increasingly ruthless, Silva finds himself trapped at an impossible crossroads: disobedience could cost him his life, but then so could obedience, too. Inspired by true events and shot in black and white, Hangar rojo is the first Latin American thriller to explore the inner workings of the military during the dictatorships of the 1970s. A restrained, intimate and deeply political story about men ensnared in the machinery of power at the precise moment that history forces them to choose sides.