Brydie O’Connor (she/her) is a Kansas-born, New York-based filmmaker. Her work activates archives through queering storytelling structures within the nonfiction space. Brydie’s work has been supported by Frameline, Hot Docs, Cinéma du Réel, New York Foundation for the Arts, and the Stonewall Foundation, and has been presented at the Museum of Modern Art, BFI, and DOC NYC, among other festivals and galleries worldwide. Brydie was selected as the recipient of the Creative Capital State of the Art Prize for New York and the Hulu/Kartemquin Accelerator award (2023).