The Austrian cinematographer and filmmaker studied educational science at the University of Vienna and subsequently trained in cinematography and mise-en-scène at the Vienna Film Academy in the class of Wolfgang Thaler, whom she assisted on numerous productions. She was cinematographer on the medium-length fiction film Strangers in the Night (directed by Matthias Krepp), which premiered at the Karlovy Vary International Film Festival and was nominated for the Michael Ballhaus Award. Ein Unfall is her first short film as a director.