Ted Fendt is a filmmaker, translator and projectionist born in Philadelphia, PA. Between 2012 and 2018, he made a series of short and long narrative films in the South Jersey/Philadelphia area with local, non-professional casts, funded by his work as a projectionist in New York City. Since 2018, he has resided in Berlin, where he has made three films to date.