Born in Guangdong, China, Beidi studied journalism at the University of Oregon, and film and television production at the University of Southern California. Her graduation film Wax and Wane won Best Global Short at the SCAD Savannah Film Festival and Best Female Director at the Indie Short Fest. Her works address the intersection of the body, memory and social systems.