In a small village in Kurdistan, an elementary school teacher sometimes brings an unusual item into the classroom: a large white sheet. The children are used to seeing it appear, stretched over the blackboard, turning the room into something different. But one day, the sheet is suddenly taken away by adults. A few curious pupils follow the trail – only to be confronted with a truth that the older villagers take for granted. The children try to hold on to their small joy and search for another way to restore their shared moment.