Vibeke Løkkeberg, born 1945 in Bergen, is one of Norway’s most prolific filmmakers and authors. Married to producer Terje Kristiansen and mother to two children, she created a unique concept of blending her personal life with her filmmaking, often working with her family. She began her career as an actress and has starred in most of her own films. Her works have been screened at festivals and venues worldwide. Løkkeberg is also a prolific novelist. In 2015, Løkkeberg was the recipient of the Honorary Amanda Award for her contribution to Norwegian cinema.