She studied at the Beaux-arts de Paris and then directed several short films. Vilaine fille mauvais garçon, which is being rescreened at the 2025 Berlinale in the “You and I Are Not Alone – Berlinale Shorts Revisited” programme to celebrate 75 years of the festival, was selected as the Berlin Short Film Nominee for the European Film Awards in 2012. Further award-winning fiction films followed, most recently Anatomy of a Fall which won the Palme d’Or at the 2023 Cannes Film Festival as well as two Golden Globes and the Oscar for Best Original Screenplay.