Mwalimu Ndaliko Katondolo (Petna) is a filmmaker, educator, and an ancestral ecologist living between Goma, DR Congo and Chapel Hill, USA. His multi-genre artistic works are known for their decolonial Afrofuturistic artistic style, which engages historical content to address contemporary sociopolitical and cultural issues. In 1994 he co- founded Maideni, an ecological youth movement, and in 2000 he co-founded Yole!Africa. Ndaliko Katondolo teaches and consults regularly for international organizations, addressing social, ecological, and political inequity among marginalized groups through culture and art. Following Matata (2019), Kapita (2020), and Kumbuka (2022) this is his forth participation in Forum Expanded.