So the story goes, the Nommo were migrants from across the cosmos sailing the sky to planet Earth, descendants from a star that you and I cannot see – with the naked eye at least – Sirius B. For thousands of years we could see Sirius A but Sirius B was known only to the Dogon of Mali. And how did the Dogon know? They were told by the Nommo.
STARS tells of the Nommo – extraterrestrial Afro-hermaphrodite anthro-amphibian migrants: both female and male, of land and of sea, like humans and fish, with feet and fins, scales and skin, ancestor aliens, rainbow chameleons. This is a queer African tale of tails, told through hand-drawn animation, dance music beats, and magical poetry.
STARS was created collectively by writer and performer Mojisola Adebayo, animation artist Candice Purwin, and music supervisor / DJ and Producer Debo Adebayo, with sound mixed by Tyler Friedman. This short film collaboration arose from the stage production, STARS, which won the OffWestEnd Theatre Award for Best New Play of 2024.