When a burned Quran is found on a film set, the shoot takes a dark turn and the crew are thrown into turmoil. Caught in the crossfire, an intern, Elif, is drawn into a dangerous game of secrets, accusations and lies. Mehmet Akif Büyükatalay’s ambiguous, provocative conspiracy thriller plays with the film-within-a-film motif and is rich in unexpected twists. A piercing reflection on the power of images and the dynamics of perception, projection and societal hysteria.
Born in Bad Hersfeld, Germany in 1987, he studied at the Academy of Media Arts Cologne. In 2019, his film Oray screened in the Perspektive Deutsches Kino section of the Berlinale where it received the GWFF Best First Feature Award before going on to win a number of international prizes. With his filmfaust production company, co-founded with Claus Herzog-Reichel, he has written and produced international and award-winning feature and documentary films including Aşk, Mark ve Ölüm (Love, Deutschmarks and Death), which screened in the 2022 Panorama.