Born in Hamilton, Canada, the artist and filmmaker addresses questions of invisibility, believability and resistibility in her work. Shaped by the histories of anthropology and cinema, her films explore how material culture and image culture affect the particular ways we think, remember and live together. Using experimental, handmade and process-based filmmaking, she creates moving images as mementos.