In conjunction with the dome projection, at the Marshall McLuhan Salon of the Canadian Embassy, excerpts from Lisa Jackson’s feature documentary Wilfred Buck (2024) give further insight into the astronomer’s life, work, and philosophy. Also on view is a star map designed based on the indigenous astronomical knowledge Wilfred Buck researches and teaches.
Visitors will have two opportunities to experience Wilfred Buck live and in person: A special presentation of the dome projection, narrated live by Buck, followed by a Q&A with him and director Lisa Jackson as well as an additional artist talk with Buck and Jackson at the Marshall McLuhan Salon.