The work of the writer and director often explores gender and social norms. In 2021, she graduated with a master’s degree in film and television from the Victorian College of the Arts in Australia. Her screenplay for I’m Yours won the FTV Docklands Award for Best Narrative Script while her short films Slap and Go with Grace premiered at the Melbourne International Film Festival.