The filmmaker grew up in former Yugoslavia and Germany. As the grandchild of Yugoslav partisans on one side and a Nazi judge on the other, he became obsessed with the tensions in the relationship between the individual and the collective and now explores these structural connections in his films, searching for past memories and future possibilities of resistance. He studied cinematography and directing in Berlin, Havana and Sarajevo and lives and works in Trieste, Ljubljana and Berlin.