Now based in Warsaw, Yuri Semashko was born in Minsk, Belarus, in 1993 and is an engineer by training. A self-taught filmmaker, he has created several short films and animations, including Blood and Karaoke (exground filmfest 2024), Garbage Head (International Short Film Festival Oberhausen 2023) and When I Was a General (2021). In 2024, he finished filming his first feature film, The Swang Song of Fedor Ozerov, which was presented in November 2024 at the Work in Progress session at Cottbus Film Festival.