The director and cinematographer is from São Paulo, Brazil. She has a cinematography degree from the International School of Film and TV (EICTV) in Cuba where she also took a master’s in creative documentary. Her work has screened at festivals around the world. She is the founder of the independent production company Mata Fechada Films. Luiza Calagian believes that the craft of cinema is a spell, capable of transmuting reality and enchanting the world. She is currently developing her debut feature film.
The trans filmmaker grew up in a favela in São Paulo, Brazil and first studied sociology followed by filmmaking at the International School of Cinema and TV (EICTV) in Cuba. They are a member of the Talentos Paradiso network and a co-founder of the Association of Trans Professionals in Audiovisual in Brazil, as well as of the Maloka Filmes production company. Their films have been selected for festivals around the world.