The Indonesian artist and filmmaker works at the intersection of film, history and memory with a particular focus on colonial and dictatorial legacies. His art projects have been exhibited around the world including at the Rijksmuseum in Amsterdam, the National Museum of Modern and Contemporary Art in Seoul, the Museum of Contemporary Art in Taipei, Bozar in Brussels and the Gwangju Biennale. His films have screened in Rotterdam, at CPH:DOX in Copenhagen and DOK Leipzig. He received a Locarno Residency in 2024.