I revisit some of the 150 films I’ve made, think of my lovers – a couple of whom I reward by sticking flowers up their asses and whom I have to paint blindfolded. Then my neighbour dies, leaving behind an infinitely sad widower. A fan rings my doorbell and forces me to have sex after death, and my friends sing the song “Great God, We Praise You”. But God Himself explains His perverse morality, praising evil and deeming good to be naive.
My mother, played by Anne Rathsfeld, is horrified and the stuffed apes and pigs that come to life illustrate my great love of animals. At one point, Katy Karrenbauer reveals to us the terrible truth: we are all satanic swine.
The multi-award-winning film director and writer is recognised as one of the most important figures in post-modern German cinema and is a trailblazer in the gay and lesbian political movement in the country. In over 50 years, he has directed more than 150 films. Born as Holger Mischwitzky in Riga, Latvia in 1942, he grew up in Frankfurt am Main and has lived in Berlin since the mid-1960s. His best known films include Die Bettwurst and Nicht der Homosexuelle ist pervers, sondern die Situation, in der er lebt. Ever since Rote Liebe (Red Love) was presented in the Forum in 1982, his work has featured regularly in the Panorama programme.