The Czech filmmaker directed Light and The Mechanics, both of which screened in the Cinéfondation selection at Cannes. He is also part of the directing trio who created the animated film Fimfárum Third Time Lucky.
The Slovenian director is known for his film Farewell which screened at over 80 festivals and won seven awards.
The French director has made four award-winning short films, most recently Specky Four-Eyes.