Jorge Bodanzky was born in 1942 in Brazil and studied at the Institut für Filmgestaltung at the HfG Ulm in Germany. Starting as a magazine photographer, he debuted in cinema in 1971 as a cinematographer and director. Iracema (1975) launched his series of Amazon-focused films, which he continues to this day. He has directed over 60 features.
Orlando Senna was born in 1940 in Bahia in Brazil and has directed and written over 30 films. Originally a journalist, he has directed documentaries, contributed to theatre, headed the Escuela Internacional de Cine y TV in Havana, Cuba, the Centro de Capacitación Cinematográfica in Mexico, and the Brazilian public broadcasting company EBC. He also served as Brazil’s Audio-Visual Secretary.