Born in 1985, the Danish filmmaker graduated from the Super16 independent film school in 2012. Her debut feature film Kød & Blod (Wildland) premiered in the 2020 Panorama. She directed the mini-series Drømmeren - Karen Blixen bliver til (The Dreamer: Becoming Karen Blixen) which premiered at the 2022 Cannes Film Festival and secured Connie Nielsen an Emmy nomination for Best Actress. She conceptualised the second season of the BAFTA-nominated television series The Responder in 2023. Begyndelser (Beginnings) is her second feature film.