The filmmaker was born in Warsaw, Poland in 1984. His parents fled Poland for Germany and brought him along in their hand luggage. He dropped out of school and worked as a wine and a diamond dealer before starting to make a living as a decorator. This allowed him to travel the world. In between, he completed high school and studied philosophy for two semesters. He then ended up in the film class at the Mainz Academy of Fine Arts. Today, he is a director and producer of documentaries and is currently developing his first feature film projects.