The Portuguese filmmaker and teacher is based in Lisbon and Porto. She studied directing and cinematography at the Escola Superior de Teatro e Cinema in Lisbon and then took postgraduate degrees in sociology followed by filmmaking at the Elías Querejeta Zine Eskola in San Sebastián. She has directed several short films exploring themes of gender, sexuality and historiography. She also works as a cinematographer, editor and script supervisor.