Riar Rizaldi is an artist and filmmaker working across both cinema and exhibition contexts. His artistic practice focuses mostly on the relationship between technology, labor, and nature, world-views, genre cinema, and the possibility of theoretical fiction. His work has been shown at the Berlinale, International Film Festival Rotterdam, Venice Architecture Biennale, Taipei Biennale, and the National Gallery of Indonesia, among others. Recent solo exhibitions and focused programs of his work have been held at Gasworks, the Institute of Contemporary Arts, and Z33 Hasselt.