The director first studied literature in Lyon, Paris and Barcelona, and then film at La Fémis. After graduating, she directed a medium-length film shot on 16mm, Body, with Nathalie Richard. Jeune femme (Montparnasse Bienvenue), her graduation screenplay and debut feature film starring Laetitia Dosch, won the Caméra d’Or at the 2017 Cannes Film Festival. Her second feature, Un petit frère (Mother and Son), was presented in the official competition at Cannes in 2022. Ari is her third feature film.