Eva Neymann, born in 1974 in Zaporizhzhia, Ukraine, studied law in Marburg and film directing at the DFFB Berlin. Following her successful short film Freeze, Thaw (2001), she directed several documentaries showcased at international film festivals. In 2007, her feature debut At the River premiered at the IFFR Rotterdam. Her second feature, House with a Turret (2012), was part of the East of the West competition at Karlovy Vary, where her third feature, Song of Songs, also premiered in 2015. Her documentary Pryvoz had its world premiere at Doclisboa in 2021. Neymann lives and works in Berlin.