Richard Linklater’s Blue Moon tells the story of the legendary lyricist Lorenz Hart bravely facing the future as his professional and private life unravel during the opening night party for his former partner Richard Rodgers’ hit show, “Oklahoma!”. In 100 minutes, the film unspools in real-time the events in Sardi’s bar on the evening of March 31, 1943. It is a meditation on friendship, art and love, featuring a rich tapestry of writers, actors, musicians, friends and protégés – a parade of the famous and the soon-to-be-famous. By the time this night is over, Hart will have confronted both a world irrevocably changed by the war, and the seeming impossibility of love.
Madhusree Dutta is a filmmaker, author and cultural producer living in India and Germany. Her areas of interest are hybridity within public and urban culture as well as documentary and archival practices. She is the founder and former director (1998-2016) of Majlis, a centre for interdisciplinary arts initiatives in Mumbai and former artistic director (2018-2021) of the Academy of the Arts of the World (Akademie der Künste der Welt) in Cologne, Germany. With Flying Tigers, Madhusree Dutta returns to filmmaking after twenty years.