The author and director proudly presents the award she received for her team at the Photo Call.
The writer and director founded Les Cinemas de la Zone production company in the early 1990s with Gaspar Noé, with whom she has collaborated on several films. Her debut feature film La bouche de Jean-Pierre, which she produced, wrote, edited and directed, premiered in the “Un Certain Regard” section of the 1996 Cannes film festival. In 2004, her mystery drama Innocence won the New Directors Award at San Sebastián while her horror film Evolution won the Special Jury Prize at the same festival in 2015 and Earwig the prize for Best Feature Film in 2022. Her short film De Natura screened in Generation in 2018.