The filmmaker, researcher and producer creates essay films and video installations. The Paraguayan film archive forms his research field and his projects often explore the areas of modern infrastructure and everyday built landscapes. He is the artistic director and co-founder of the Asunción International Contemporary Film Festival. His work has been invited to several film festivals.