A Letter to David is a personal cinematic letter from filmmaker Tom Shoval to David Cunio, who was taken by Hamas from the Nir Oz kibbutz on October 7, 2023, and has been held hostage in Gaza ever since. Ten years ago, David and his twin brother Eitan starred in Shoval’s award-winning debut feature film Youth (Berlinale 2013), which focused on the powerful bond between brothers and, in a tragic and unimaginable twist of fate, revolved around a kidnapping. Through unedited behind-the-scenes footage and audition tapes from that film, Shoval creates a multi-layered documentary that explores profound questions about the inexplicable connections between life and cinema, memory and reality, and the catastrophic consequences of war.
Born in Seoul, South Korea in 1960, he studied at the city’s Chung-Ang University as well as at the California College of Arts and Crafts and the School of the Art Institute of Chicago. Since 1996, he has written and directed 34 feature films and several shorts. His work has been selected seven times for the Berlinale Competition, most recently in 2025 with Geu jayeoni nege mworago hani (What Does That Nature Say to You).