The Sudanese media maker began working as a video journalist for the independent media organisation Ayin Network for whom he covered cultural topics and the recent Sudanese war. He has also produced several reports for international media which focus on human rights issues affecting marginalised communities in Sudan.
The Sudanese director and cinematographer has made the award-winning short films Serotonin and Journey to Kenya as well as the feature-length documentary Khartoum Offside. He has worked for organisations including Arte, the BBC and “The Washington Post” and has directed music videos and commercials.
The Sudanese director, editor and producer works in the areas of documentary and experimental film. His films have screened in Great Britain, the USA, France, India and many countries in Africa. His work focuses chiefly on the culture and struggles of Sudan.
The British writer and director has jointly run the Native Voice Films collective since 1998 and has made more than 30 films for television and cinema. He has received the Grierson Award, the Rory Peck Award and the Bayeux Calvados award for war correspondents for his work in Sudan.