Philipp Döring was born in 1977 in Freiburg. He studied German philology and, later, film directing at the Filmakademie Baden-Württenberg. His thesis film Am anderen Ende won the First Steps Award and the Deutsche Kamerapreis. He shot more short films as well as videos for NGOs, and worked in various theatres for Luk Perceval. Despite his love of feature films, he primarily earns his money making short videos for social media. Palliativstation is his first feature-length documentary. Döring currently lives with his family in a small village in Tuscany.